Top 5 Blog Paling Terkenal

Top 5 blog paling terkenal bukanlah sesuatu yang mudah untuk di buat bagi saya. Ini kerana banyak post aspek yang penting bagi sesuatu blog itu dikatakan terkenal. Blog adalah berbeza dengan Laman web biasa. Aku ambik keputusan ini berdasarkan kajian-kajian blog yang dilakukan oleh blogger international dan juga ranking Alexa. Jom ikuti analisis Top 5 untuk Mei 2011


Diantara 5 blog yang paling popular di dunia mengikut ranking yang dikeluarkan oleh Technorati dan Ebizmba dan Alexa.com

Blog berita yang berjaya menduduki tempat pertama melalui carian yang saya buat di kebanyakan senarai ranking blog. 


Engadget memaparkan pelbagai gadget terbaru dari dunia teknologi sekarang. Antara blog yang menggunakan niche gadget yang amat terkenal di dunia.


TMZ.com adalah sebuah blog yang memaparkan gosip artis terkenal di holywood dan dunia. Saya tak suka la blog cam ni. Tmz mendapat tempat kerana kita juga la yang suka sangat baca gossip mengarut entah apa-apa ni.

Memaparkan berita terbaru tentang kewujudan sesebuah laman web dan teknologi komunikasi sekarang. Sebuah yang berkongsi info tentang web site lain.


TechCrunh, sudah tentu blog yang mebincangkan tecknologi terbaru sekarang ini terutamanya dari Apple, Microsoft dll. TechCrunch juga menbicarakan aplikasi terbaru yang di sediakan oleh web site terkenal.


Sebagai tambahan, kali ini saya ingin menyenaraikan blog yang terkenal di Malaysia berdasarkan kedudukan yang di keluarkan oleh Alexa. Mungkin ada yang saya terlepas pandang, jadi tugas anda untuk memperbetulkan saya, hehe.
 
 
Berada di tempat ke-66 di Malaysia menurut Alexa. Blog yang berkisar tentang gossip artis secara "berhemah". Beatiful Nara menunjukkan rakyat Malaysia suka bersembang tentang artis.

  2. ohbulan.com 

Berada dikedudukan ke-134 di Malaysia. Sekali lagi blog gossip mendahului blog lain di Malaysia. Ohbulan juga boleh dikatkan blog berita.


Dengan kedudukan ke-148 di Malaysia, blogserius adalah blog yang menarik untuk di lawati. Mengetengahkan konsep semua dalam satu, tiada specifik niche. Saya undi blog ini..huhu


Berada dikedudukan ke-171 di Malaysia. Blog yang lebih menjurus ke arah politik Malaysia. PapaGomo  boleh di katakan adalah Blog yang menyokong pemerintahan Umno di Malaysia.


Alexa menyenariakan milosuam di tangga ke-185 di malaysia. Milosuam adalah contra bagi papagomo, di mana milosuam lebih ke arah kepada Pakatan Rakyat. Penuh dengan hidangan berita-berita semasa tentang perubahan iklim politik di Malaysia.



Save Our Earth

Messenger

Visitor

free counters

Pages

Merah Putih

Powered by Blogger.

Popular Posts

About Me

My photo
Ketika orang memiliki 1000 alasan untuk menyerah,, kita pun harus memiliki 1000 alasan untuk terus berusaha...!!!

Followers

Archives